woensdag 19 december 2007

Otto gaat uitslapen bij oma en opa


Otto mag vandaag/woensdagmiddag naar oma en opa. Ik heb morgen examen en wil dat nog wat voorbereiden, vandaar. Pieter en ik hebben de indruk dat de kindjes echt uitkijken naar de kerstvakantie en ook door de kou zo moe zijn. Otto wordt 's morgens steevast door zusje wakker "gezongen" zodat ik vermoed dat hij bij oma en opa wel eens heel lang zou kunnen slapen. De laatste dagen komt hij welgezind uit bed maar eens beneden gaat plots alles fout. Het loopt niet zoals hij het precies wil en momenteel kan hij dat niet verdragen. Antonia laat het niet aan haar hart komen. Ze eet rustig -alsof er niets gebeurt- haar cornflakes op. Ik vreesde al de hele week dat Otto ziek zou worden maar het blijft uit. Volgens de juf verloopt op school alles prima en speelt hij heel flink. Vanmiddag kwam hij inderdaad welgezind thuis. Opa stond hem al op te wachten en kreeg een welgemeend "OPAAAAAA !" te horen. "Is oma patatjes aan het maken?" kwam er meteen achter. Hij keek wellicht al uit naar de appelmoes.... Ik heb hem niet verteld dat oma al kleertjes aan het zoeken was voor zijn beertje.....
Gisterenavond na school zijn mijn twee mannen een kerstboom gaan kopen. Otto was ontzettend fier toen er één mee naar huis mocht voor in de living. Donderdagavond kan hij de boom samen met papa versieren.... want "hij is nog niet klaar, er moeten nog lichtjes in, een draad voor de lichtjes, ballen en een ster".

Geen opmerkingen: